Durant la setmana d’activitats extraordinàries vam anar a visitar el Cibernàrium. El cibernàrium és un espai situat dintre del Parc tecnològic Nord de Barcelona que es dedica a la formació gratuïta de les persones pel que fa a les noves tecnologies, entre elles, Internet i per extensió la web 2.0. En aquesta visita vam podeu gaudir d’una conferència sobre la web 2.0 impartida pels professors de la Universitat Autònoma de Barcelona, els Doctors José Manuel Pérez Tornero i Santiago Tejedor.
Aquesta conferència va estar dividida en 4 parts. La primera part, una petita introducció o ens van explicar quina aportació dóna la web 2.0 en el món de l’ensenyament comparant-t’ho amb la ideologia que tenien en el passat per així veure com era abans i la revolució que proposa la web 2.0. En aquesta introducció ens van fer veure com l’escola s’havia d’adaptar a aquestes noves tecnologies i el món de la informació, insistint que és bàsic en el desenvolupament dels nostres futurs estudiants.
En la segona part, ens van fer un test en el que nosaltres mateixos vam poder veure com no coneixem (la majoria) ni el 50% de els programes que hauríem de conèixer per tenir un bon nivell pel que fa a programari lliure d’Internet. A partir d’aquesta petita observació vam passar a la tercera part.
En aquesta tercera part, ens van explicar alguns programes que s’han inventat que poden revolucionar el món de l’educació. Per exemple, el programa Aprobbo desenvolupat a Cornellà i que mostra els mestres si un treball ha estat senzillament copiat i enganxat per l’alumne, així el professor escrivint el text en el programa, aquest busca coincidències per Internet. A partir d’aquest programa ens van començar explicar les avantatges que aporta la web 2.0:
- Confia en els seus usuaris.
- Potencia las experiències dels usuaris.
- Permet jugar.
- El comportament de l’usuari no està predeterminat.
- El software va millorant a partir del seu ús.
- Dóna el dret de mesclar alguns drets reservats.
- Està en beta sempre, sempre va canviant i millorant.
- S’imposa la cultura del hacker.
La web 2.0 ens obliga a aprendre a veure, escoltar, llegir, escriure, gestionar i innovar, en definitiva a participar.
Per acabar i en quart lloc vam fer un debat on cadascú va poder expressar les seves inquietuds i dubtes davant de la web 2.0 que van ser respostos amb més o menys encert per part dels conferenciants.
Per acabar i en quart lloc vam fer un debat on cadascú va poder expressar les seves inquietuds i dubtes davant de la web 2.0 que van ser respostos amb més o menys encert per part dels conferenciants.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada