A l'assignatura de Gestió i Tic ens han demanat que analitzem les competencies de mestres i alumnes en relació a les TIC. Posteriorment hem fet una intervenció cada membre del grup en el forum del blink (espai virtual de Blanquerna). Nosaltres ens hem centrat en el que diu la UNESCO:
Competències TIC del mestre segons la UNESCO
OBJETIVOS (II.D.1)
Manejar distintos programas no
lineales de software que se adecuen a sus
respectivas áreas académicas y que faciliten,
por ejemplo, visualizaciones, análisis de
datos, simulaciones de desempeño de
funciones y referencias en línea.
EJEMPLOS DE MÉTODOS (II.D.1)
Demostrar, en la asignatura correspondiente, el uso de una serie de paquetes
de software; y proponer a los participantes que los exploren y hagan
demostraciones con ellos.
REFLEXIÓ
Aquest article de la UNESCO sobre les competències TIC que ha de tenir el mestre, ens parla de la necessitat del mestre en saber utilitzar software no lineal adequades en cada matèria i la facilització de les seves funcions en línea. Pel que fa a l'ensenyament propi del mestre (l'assignatura) cal que utilitzi software relacionat i animi a explorar i a fer demostracions als seus alumnes.
Aquest article fa referència a la necessitat del mestre de saber utilitzar les TIC per a desenvolupar la seva assignatura. Si el mestre coneix els recursos dels que disposa se li obren un gran ventall de possibilitats per a l'aprenentatge de l'alumne i així, aconsegueix també que els nens no vegin al professor com a un únic punt d'informació sinò com un guia en la selecció d'aquesta informació.
Competències TIC del mestre segons la UNESCO
OBJETIVOS (II.D.1)
Manejar distintos programas no
lineales de software que se adecuen a sus
respectivas áreas académicas y que faciliten,
por ejemplo, visualizaciones, análisis de
datos, simulaciones de desempeño de
funciones y referencias en línea.
EJEMPLOS DE MÉTODOS (II.D.1)
Demostrar, en la asignatura correspondiente, el uso de una serie de paquetes
de software; y proponer a los participantes que los exploren y hagan
demostraciones con ellos.
REFLEXIÓ
Aquest article de la UNESCO sobre les competències TIC que ha de tenir el mestre, ens parla de la necessitat del mestre en saber utilitzar software no lineal adequades en cada matèria i la facilització de les seves funcions en línea. Pel que fa a l'ensenyament propi del mestre (l'assignatura) cal que utilitzi software relacionat i animi a explorar i a fer demostracions als seus alumnes.
Aquest article fa referència a la necessitat del mestre de saber utilitzar les TIC per a desenvolupar la seva assignatura. Si el mestre coneix els recursos dels que disposa se li obren un gran ventall de possibilitats per a l'aprenentatge de l'alumne i així, aconsegueix també que els nens no vegin al professor com a un únic punt d'informació sinò com un guia en la selecció d'aquesta informació.