A l'assignatura de Gestió de la informació i TIC hem estat practicant amb el programa lliure GIMP. Aquest programa serveix per editar imatges. Permet treballar amb diverses capes, canviar colors, etc. També ens ofereix la possibilitat de poder desar les imatges en diferents formats. Tot i les seves múltiples funcions, nosaltres l'hem utilitzat per canviar la mida de les imatges. És un programa fàcil d'utilitzar i igualment útil en la confecció de presentacions. En aquesta pràctica hem realitzat un colage amb imatges de temàtica semblant, en el meu cas: Leonardo da Vinci.
dimecres, 11 de novembre del 2009
GIMP/Colage
A l'assignatura de Gestió de la informació i TIC hem estat practicant amb el programa lliure GIMP. Aquest programa serveix per editar imatges. Permet treballar amb diverses capes, canviar colors, etc. També ens ofereix la possibilitat de poder desar les imatges en diferents formats. Tot i les seves múltiples funcions, nosaltres l'hem utilitzat per canviar la mida de les imatges. És un programa fàcil d'utilitzar i igualment útil en la confecció de presentacions. En aquesta pràctica hem realitzat un colage amb imatges de temàtica semblant, en el meu cas: Leonardo da Vinci.
Softcatalà
Per entendre quin és el funcionament d'aquesta pàgina web és interessant que vegeu la presentació que han preparat els nostres companys.
dimarts, 10 de novembre del 2009
Los estudiantes daneses podrán usar Internet en los exámenes finales
Aquesta notícia ens explica que a les escoles daneses volen fer que els seus alumnes puguin realitzar els exàmens amb l’ajuda d’Internet. Podran realitzar consultes encara que no podran xatejar ni enviar correus electrònics. En l’actualitat, els danesos ja fan els exàmens per ordinador des de fa molts anys. Fer els exàmens amb Internet és un nou avanç tecnològic en la concepció d’educació del segle XIX.
A partir d’aquesta notícia ens han proposat fer un petit debat sobre les següents qüestions: si és un bon mètode d’examen, què busca el professor amb aquest mètode, si l’examen ha de ser més pràctic o més teòric i si aquest nou sistema és beneficiós per l’alumne.
Crec que és un bon mètode però no ha de ser l’únic. Aquest mètode és útil pel que fa a l’ús de les TIC i a la recerca i tractament d’informació, però pot provocar una dependència dels coneixements de Internet en contra de la reflexió pròpia de l’estudiant. El professor pretén que l’alumne aprengui a recercar informació i a tractar-la. Pel que fa a les preguntes segurament haurien de ser més aviat teòriques. Les preguntes teòriques requereixen més recerca i tractament. Finalment, aquest mètode, si està compartit amb altres mètodes d’avaluació pot ser molt interessant, però no crec que hagi de ser l’únic.
Fotoeducació
A seminari ens han demanat que portem una fotografia relacionada amb l'educació. Jo vaig elegir la que podem veure més adalt perquè crec que la lectura és una de les activitats més presents i importants en l'educació. La lectura ens ensenya tant quan és per oci com quan és per adquirir uns coneixements teòrics. És per això que en la imatge es veuen barrejats llibres de totes dues classes.
Per desenvolupar l'activitat vam anar ensenyant una foto rera l'altre aleatòriament i anàvem dient que ens inspirava cada fotografia. Un cop esgotades les idees l'autor deia quina era la frase que havia escollit i per quin motiu l'havia triat. En el meu cas l'explicació la podem trobar en el paràgraf anterior. Pel que fa els altres membres de seminari van sorgir les següents frases de cada una de les seves fotografies:
- Laura Hedo (Dinosaures de peluix llegint): "Un sol camí."
- Marc Ariño i Esther Aldehuela (Educació vial): "La importància de l'educació vial." "Ensenyar a comportar-se fora de l'escola."
- Raquel Barberà (Nen ensenyant-li informàtica a un avi): "Aprenen junts."
- Juan Antonio Leon (Diccionari): "Aprèn ortografia! La importància de la llengua."
- David Sanchez (Mar): "L'Educació no té límits." "Principi mogut del mestre, final tranquil."
- Anna Merino (Nen al bosc amb la fitxa d'un ocell): " Aprenem amb el lleure."
- Aina Romero (Quatre nens somrient): "Al·legria."
- Encarni Bosch (Alumnes amb els ulls tapats): "L'experiència és una ciència."
- Mònica Talegón (Piscina): "Per aprendre primer ens hem d'enfonsar."
- Irene Ruiz (Indicador vàries direccions): "Caminante no hay camino, se hace camino al andar."
- Josep Fosalba (Ordinadors i llibres): "Tecnologia i tradició agafats de la mà."
- Adrià Pérez (Maquineta i llapis): "Treure-li punta al nen."
- Laia Castellà (Laia tractant amb nens): "La vocació"
Si reflexionem una mica sobre els resultats d'aquesta activitat, podem observar totes les idees que engloba l'educació i com cadascú l'enfoca des de un punt de vista molt diferent.
dilluns, 9 de novembre del 2009
Revistes educatives
Actualment, tenim una gran oferta pel que fa a revistes relacionades amb l’àmbit de l’educació en el nostre país. Aquest sector inclou a persones de totes les edats, des dels alumnes més joves fins als professors i pares d’aquests. És per aquest motiu que podem observar que actualment el destinatari d’aquestes revistes es centra en un d’aquests dos col•lectius: nens o educadors. Curiosament, no hi ha cap revista en el mercat que es dirigeixi els dos grups en qüestió al mateix temps. Tot hi així, podem observar que cada revista, sigui quin sigui el seu destinatari, es centra en un àmbit de l’ensenyament molt concret.
D’aquesta manera, podem dividir les revistes educatives en dos grans blocs: les revistes educatives destinades als joves i les revistes educatives per a educadors.
Revistes educatives destinades als joves
- Cucafera (4-6 anys)
- Tiroliro (a partir de 7 anys)
- Reporter Doc (a partir de 9 anys)
- Cavall fort (de 6 a 12 anys)
Totes les revistes estan enfocades a un aprenentatge visual. Tot i que inclouen una gran varietat de coneixement en tots els àmbits podem observar com es centren en fomentar la lectura entre els més joves des de ben petits. Per tant, sembla que la intencionalitat primera d’aquestes revistes és aconseguir que els joves agafin un bon hàbit de lectura, que aprenguin a apreciar-la com a una forma d’entreteniment més.
Revistes destinades als educadors
En general, el destinatari d’aquests tipus de revistes és el sector especialitzat de l’educació, els mestres. En aquest cas podem classificar les revistes segons en l’àrea de l’ensenyament en el que es concentren. Cal dir que tot i que hi ha una certa especialització en un sector o un altre totes les revistes que anomenarem a continuació tenen un tret en comú: dediquen sempre una primeres pàgines a articles d’opinió sobre l’actualitat educativa. Dividiré les revistes segons l’àrea d’investigació amb la que tracten:
- Comunicació professor/infant: Guix, Guix d’infantil, Escuela en acción infantil, Comunicació Educativa.
- Experiències: Escuela en acción infantil i Comunicació Educativa.
- Didàctica de les assignatures i aplicacions: Revista de ciencias de la educación, Suports i Escola catalana.
- Noves tecnologies: Comunicación y pedagogía i Padres y Maestros.
- Actualitat educativa: Cuadernos de literatura infanti y juvenil, Protagonistes ja!, Organización y gestión educativa i Estris.
- Crítica literària: Faristol.
Hi ha molta oferta pel que fa a revistes educatives i podem cercar amb facilitat els temes que més ens interessen en un moment donat. Aquest fet es dóna per una forta conscienciació del col•lectiu de mestres (principals integrants de l’edició d’aquestes revistes) de què l’educació és la base per construir una societat justa i equilibrada.
EduWiki
La nostre entrada és de la paraula submarí. La imatge amb les parts del submarí i el mapa conceptual les hem elaborat amb el Cmaptools. La part de la discussió està feta amb els documente de google i enlleçada posteriorment a l'Eduwiki. Esperem haber fet una bona feina i que els alumnes de tots els centres que visiten la web ho puguin aprofitar.
Personalment, ha estat molt interessant saber com funcionen les pàgines com l'eduwiki que tots hem utilitzat molts cops per a fer treballs. És una feina més elaborada del que sembla i des de el meu punt de vista està massa poc valorada. Aquesta pràctica m'ha fet veure aquest treball que porta darrera i espero que en futur seguim aportant els nostres coneixement i temps a pàgines culturals com aquesta.
diumenge, 8 de novembre del 2009
Laboratori ComSoc
Després d'haver vist la presentació:
- Fés el formulari sobre la presentacisi has entés què voliem explicar.
- Consulta les respostes per comparar-les amb les dels altres companys de classe!ó i així podrem saber