dimarts, 10 de novembre del 2009

Los estudiantes daneses podrán usar Internet en los exámenes finales

En la sessió de seminari d’avui hem parlat de l’actualitat educativa a partir de les notícies trobades en diversos diaris. Els companys encarregats de repassar-les aquesta setmana han estat la Esther Aldehuela, la Raquel Barberà i la Laia Castellà. Entre totes les notícies, han destacat la notícia d’El País del dia 4 de novembre del 2009: “Los estudiantes daneses podrán usar Internet en los exámenes finales.”
Aquesta notícia ens explica que a les escoles daneses volen fer que els seus alumnes puguin realitzar els exàmens amb l’ajuda d’Internet. Podran realitzar consultes encara que no podran xatejar ni enviar correus electrònics. En l’actualitat, els danesos ja fan els exàmens per ordinador des de fa molts anys. Fer els exàmens amb Internet és un nou avanç tecnològic en la concepció d’educació del segle XIX.

A partir d’aquesta notícia ens han proposat fer un petit debat sobre les següents qüestions: si és un bon mètode d’examen, què busca el professor amb aquest mètode, si l’examen ha de ser més pràctic o més teòric i si aquest nou sistema és beneficiós per l’alumne.

Crec que és un bon mètode però no ha de ser l’únic. Aquest mètode és útil pel que fa a l’ús de les TIC i a la recerca i tractament d’informació, però pot provocar una dependència dels coneixements de Internet en contra de la reflexió pròpia de l’estudiant. El professor pretén que l’alumne aprengui a recercar informació i a tractar-la. Pel que fa a les preguntes segurament haurien de ser més aviat teòriques. Les preguntes teòriques requereixen més recerca i tractament. Finalment, aquest mètode, si està compartit amb altres mètodes d’avaluació pot ser molt interessant, però no crec que hagi de ser l’únic.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada