A seminari ens han demanat que fem un informe sobre les revistes educatives. En aquesta entrada el bloc nombraré per sobre les revistes amb les que vaig treballar.
Actualment, tenim una gran oferta pel que fa a revistes relacionades amb l’àmbit de l’educació en el nostre país. Aquest sector inclou a persones de totes les edats, des dels alumnes més joves fins als professors i pares d’aquests. És per aquest motiu que podem observar que actualment el destinatari d’aquestes revistes es centra en un d’aquests dos col•lectius: nens o educadors. Curiosament, no hi ha cap revista en el mercat que es dirigeixi els dos grups en qüestió al mateix temps. Tot hi així, podem observar que cada revista, sigui quin sigui el seu destinatari, es centra en un àmbit de l’ensenyament molt concret.
D’aquesta manera, podem dividir les revistes educatives en dos grans blocs: les revistes educatives destinades als joves i les revistes educatives per a educadors.
Revistes educatives destinades als joves
- Cucafera (4-6 anys)
- Tiroliro (a partir de 7 anys)
- Reporter Doc (a partir de 9 anys)
- Cavall fort (de 6 a 12 anys)
Totes les revistes estan enfocades a un aprenentatge visual. Tot i que inclouen una gran varietat de coneixement en tots els àmbits podem observar com es centren en fomentar la lectura entre els més joves des de ben petits. Per tant, sembla que la intencionalitat primera d’aquestes revistes és aconseguir que els joves agafin un bon hàbit de lectura, que aprenguin a apreciar-la com a una forma d’entreteniment més.
Revistes destinades als educadors
En general, el destinatari d’aquests tipus de revistes és el sector especialitzat de l’educació, els mestres. En aquest cas podem classificar les revistes segons en l’àrea de l’ensenyament en el que es concentren. Cal dir que tot i que hi ha una certa especialització en un sector o un altre totes les revistes que anomenarem a continuació tenen un tret en comú: dediquen sempre una primeres pàgines a articles d’opinió sobre l’actualitat educativa. Dividiré les revistes segons l’àrea d’investigació amb la que tracten:
- Comunicació professor/infant: Guix, Guix d’infantil, Escuela en acción infantil, Comunicació Educativa.
- Experiències: Escuela en acción infantil i Comunicació Educativa.
- Didàctica de les assignatures i aplicacions: Revista de ciencias de la educación, Suports i Escola catalana.
- Noves tecnologies: Comunicación y pedagogía i Padres y Maestros.
- Actualitat educativa: Cuadernos de literatura infanti y juvenil, Protagonistes ja!, Organización y gestión educativa i Estris.
- Crítica literària: Faristol.
Hi ha molta oferta pel que fa a revistes educatives i podem cercar amb facilitat els temes que més ens interessen en un moment donat. Aquest fet es dóna per una forta conscienciació del col•lectiu de mestres (principals integrants de l’edició d’aquestes revistes) de què l’educació és la base per construir una societat justa i equilibrada.
Actualment, tenim una gran oferta pel que fa a revistes relacionades amb l’àmbit de l’educació en el nostre país. Aquest sector inclou a persones de totes les edats, des dels alumnes més joves fins als professors i pares d’aquests. És per aquest motiu que podem observar que actualment el destinatari d’aquestes revistes es centra en un d’aquests dos col•lectius: nens o educadors. Curiosament, no hi ha cap revista en el mercat que es dirigeixi els dos grups en qüestió al mateix temps. Tot hi així, podem observar que cada revista, sigui quin sigui el seu destinatari, es centra en un àmbit de l’ensenyament molt concret.
D’aquesta manera, podem dividir les revistes educatives en dos grans blocs: les revistes educatives destinades als joves i les revistes educatives per a educadors.
Revistes educatives destinades als joves
- Cucafera (4-6 anys)
- Tiroliro (a partir de 7 anys)
- Reporter Doc (a partir de 9 anys)
- Cavall fort (de 6 a 12 anys)
Totes les revistes estan enfocades a un aprenentatge visual. Tot i que inclouen una gran varietat de coneixement en tots els àmbits podem observar com es centren en fomentar la lectura entre els més joves des de ben petits. Per tant, sembla que la intencionalitat primera d’aquestes revistes és aconseguir que els joves agafin un bon hàbit de lectura, que aprenguin a apreciar-la com a una forma d’entreteniment més.
Revistes destinades als educadors
En general, el destinatari d’aquests tipus de revistes és el sector especialitzat de l’educació, els mestres. En aquest cas podem classificar les revistes segons en l’àrea de l’ensenyament en el que es concentren. Cal dir que tot i que hi ha una certa especialització en un sector o un altre totes les revistes que anomenarem a continuació tenen un tret en comú: dediquen sempre una primeres pàgines a articles d’opinió sobre l’actualitat educativa. Dividiré les revistes segons l’àrea d’investigació amb la que tracten:
- Comunicació professor/infant: Guix, Guix d’infantil, Escuela en acción infantil, Comunicació Educativa.
- Experiències: Escuela en acción infantil i Comunicació Educativa.
- Didàctica de les assignatures i aplicacions: Revista de ciencias de la educación, Suports i Escola catalana.
- Noves tecnologies: Comunicación y pedagogía i Padres y Maestros.
- Actualitat educativa: Cuadernos de literatura infanti y juvenil, Protagonistes ja!, Organización y gestión educativa i Estris.
- Crítica literària: Faristol.
Hi ha molta oferta pel que fa a revistes educatives i podem cercar amb facilitat els temes que més ens interessen en un moment donat. Aquest fet es dóna per una forta conscienciació del col•lectiu de mestres (principals integrants de l’edició d’aquestes revistes) de què l’educació és la base per construir una societat justa i equilibrada.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada