A l’assignatura de Comunicació oral, escrita i digital hem treballat la competència comunicativa i les habilitats lingüístiques.
La competència comunicativa és la capacitat de cada persona per comunicar-se, el coneixement que té sobre la llengua i la seva capacitat per utilitzar-la. Aquesta està formada de diversos components:
- Competència lingüística/gramatical: Nivell fonològic, nivell morfològic, nivell lèxic, nivell sintàctic i nivell semàntic.
- Competència sociolingüísitca: habilitat per utilitzar la llengua en diferents situacions comunicatives: situació dels participants, el propòsit de la interacció, i les normes i convencions de la interacció.
- Competència sociolingüísitca: habilitat per utilitzar la llengua en diferents situacions comunicatives: situació dels participants, el propòsit de la interacció, i les normes i convencions de la interacció.
- Competència discursiva: Capacitat per produir i interpretar diferents tipus de discursos en qualsevol gènere i saber produir-ne.
- Competència estratègica: Capacitat d’utilitzar estratègies de comunicació verbal i no-verbal per millorar la comunicació.
Dintre d’aquesta competència lingüística trobem les 4 habilitats que qualsevol usuari de la llengua a de dominar per poder comunicar-se amb eficàcia en totes les situacions possibles.
- Competència estratègica: Capacitat d’utilitzar estratègies de comunicació verbal i no-verbal per millorar la comunicació.
Dintre d’aquesta competència lingüística trobem les 4 habilitats que qualsevol usuari de la llengua a de dominar per poder comunicar-se amb eficàcia en totes les situacions possibles.
Aquestes són:
- En el codi oral: parlar i escoltar.
- En el codi escrit: escriure i llegir.
- En el codi escrit: escriure i llegir.
Només es pot dir que una persona és competent comunicant-se quan domina correctament aquestes 4 habilitats. És per això que estan tan relacionades la competència lingüística de cada persona i les seves habilitats comunicatives.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada