A l’assignatura de Comunicació oral, escrita i digital, hem analitzat el llenguatge audiovisual que s’utilitza en dos anuncis. Aquest llenguatge audiovisual és el que utilitzen els publicistes per tal de que els anuncis ens interpel•lin. Així, els efectes de llum, so, colors són perfectament estudiats per aconseguir el seu propòsit comercial.
El primer dels anuncis que vam analitzar va ser el de Galerias. En aquest anunci, la coordinació entre els sons i els moviments dels nens que hi participen estan quadrats de forma que cada imatge vagi emfatitzada per un so. També cal tenir en compte els colors utilitzats que provoquen un sentiment d'acollida i de sensació de benestar.
El segon dels anuncis que vam veure era el del Seat Altea XL. En aquest anunci podem observar com el que canvia principalment és la música. En el moment que el monstre està creixent la música accelera i es fa més forta. En el moment que el monstre es troba sol baixa la intensitat de la música i torna a ser intensa amb l’aparició del cotxe on hi pot cabre el monstre. També cal tenir en compte com la il•luminació és més alta en els moments de felicitats i com es torna fosca quan hi ha moments de tristesa.
Així, amb aquests dos anuncis podem observar la importància del llenguatge audiovisual i comprendre com d’important poden ser els suports tecnològics en les exposicions orals ja que acostumen a ser més atraients (si estan ben fetes) que el clàssic llenguatge oral.
En relació al llenguatge audiovisual, vam veure una conferència de Guiilermo Orozco, professor i investigador del Departament d’Estudis de Comunicació Social de la Universitat de Guadalajara, Mèxic i professional de la comunicació audiovisual, sobre la comunicació audiovisual. En aquesta conferència Orozco explica la necessitat d'alfabetitzar a les persones tecnològicament parlant. Per això, creu en la necessitat d'educar els infants des de que són ben petits en una utilitzacio coherent i útil de les noves tecnologies. Explica com aquesta educació, que ha de ser molt important a l'escola, també ha de tenir el suport de les famílies que han d'ensenyar a gestionar el temps d'utilització per l'oci d'aquestes. Finalment, també remarca la necessitat que els mitjans de comunicació s'impliquin en educació i promoguin programes educatius així com prescindir d'altres d'un alt contingut no apte per infants en hores de màxima audiència infantil.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada